Thursday, August 13, 2009

Norwegian Chess Championship 2009, Afterthoughts


Picture 1, not far from Geirangerfjorden
Picture 2, Geirangerfjorden
Picture 3, Marianne and myself not far from Geirangerfjorden

It`s been almost a month since the tournament and I am so glad that I participated. It was an experience and an adventure. Next year it will be in Fredrikstad. An old town further south in Norway, which I first became aquanted with during my military service. And yes, I am planning to join. Even though you need 10 chess games to receive a rating, my second place in Class 5, automatically gives me the ability to play in Class 4. The rating range here is 1000-1249. I have one year to practice and I am already looking forward to it.

I might not play so many practice games on chess websites, including my favorite site, Letsplaychess. I will start watching different chess videos and I might make contact with one of the leading Norwegian chess players to see if I can get some tutoring. My main goal will be to practice some endings, familiarize myself with some openings and know a few very well.

5 comments:

  1. Fin blogg du har, morsomt å lese om din NM-opplevelse!

    ReplyDelete
  2. Hei. Takker så meget. Jeg har ikke fortalt noen om bloggen ennå, så det var artig at noen klarte å finne den. Lykke til med Sjakkhuset og kanskje vi møtes i Fredrikstad.

    ReplyDelete
  3. Hallo Gaute.
    Takke deg for en fin side. Skal legge den inn i mine favoritter. Du kunne ikke raskt forklare meg åssen du lagde partigjennomvisning med brett.
    Hilsen Joachim S.

    ReplyDelete
  4. Hei Joachim. Dette slet jeg lenge med. Fant mange websider dedikert til sjakk med partigjennomvisning, men intet om hvordan det ble laget. Etter mye søking på internet fant jeg endelig frem til denne siden:

    http://chesstuff.blogspot.com/2008/11/how-to-publish-chess-game-on-your-blog.html

    Jeg klarer ikke helt å finne ut hvem som står ansvarlig for siden, men han har gjort en god jobb. Les gjennom den informasjonen han gir. Etterpå er det et felt på høyre side med en link som heter "HTML Code Generator for Blogs". Det er denne generatoren du må bruke i siste punkt. Linken er som følger:

    http://chesstuff.blogspot.com/2009/04/html-code-generator-for-blogs.html

    Det tok en stund før jeg fant ut hvordan oppskriften fungerte. Hvis du fremdeles får problemer, så send meg en ny mail og jeg skal lage en punktvis kakeoppskrift for deg.

    Lykke til

    ReplyDelete
  5. Hei Gaute!

    Takk skal du ha. Det funker bra med utlegging nå.
    Hilsen Joachim Solberg

    ReplyDelete