Wednesday, April 13, 2011

Vårturneringen 2011 runde 9 Trondheim sjakkforening

Jeg følte at jeg kom godt ut av åpningen, men så klarer jeg å rote det til likevel. Alle forteller meg å ikke flytte frem bonden til h3, men så er det nettopp det jeg gjør. Tempotap og en av årsaken til at jeg endte opp på defensiven. Klarte likevel å kontre på dronningføyen samtidig som jeg klarte å låse fast motstanderens springer og dronning på kongefløyen. Men i mitt angrep klarte jeg å tape et tårn mot løper. Jeg så det etterhvert, men da var det for sent. Lot rett og slett ikke tårnet få manøvreringsmuligheter. Trekk 21 skulle vært Db1 og ikke Db3.

Bonde h3, ikke bra.
Hadde mulighet til å rokkere og få tårn nr 2 i bruk, men akk nei.
Og, ikke veksle bort angrepsbrikker. Hold presset oppe.

1263 Gaute Michel Ferstad, Hvit, 0
1403 Øyvind Gabrielsen, Sort, 1
ECO C50: Hungarien Defence and Giuoco Pianissimo

No comments:

Post a Comment