Sunday, March 13, 2011

Seriesjakk runde 7, TSF 5 vs Byneset

TSF 5..........................................................Byneset............1.5-2.5
Bord 1 1263 Gaute Michel Ferstad..............1521 Svein Otto Solem
Bord 2 1272 Tore Hauan.............................1558 Ole Jakob Hegelund

Faen, faen, faen. Enda en gang kommer jeg opp i en variant av Caro-Kann som jeg ikke kan. Og før jeg vet ordet av det er både hvit løper på c8 og tårn på a8 sperret inne (gjennom hele partiet). Her må jeg skjerpe meg og begynne å lese teorien som kreves. Brukte en halvtime på de første trekkene. Tapte en bonde pågrunn av uvitenhet om åpningen. Fremdeles greit, men tiden gikk. Hadde 10 trekk igjen og 5 minutter til rådighet. Motstander hadde ikke mye mer, og jeg kunne ha utjevnet i sluttspurten når vi bare flyttet på brikker. Skulle slått den siste bonden med tårnet og ikke dronningen. Men når man ikke kan mer, så fortjener man heller ikke å vinne. Har ikke kommet opp i tidsnøden hvis jeg visste hvilke brikker som skulle flyttes i åpningen.

1521 Svein Otto Solem, Byneset, Hvit, 1
1263 Gaute Michel Ferstad, TSF 5, Sort, 0
ECO B14: Caro-Kann: Panov-Botvinnik Attack with 5... e6 and 5... g6



1272 Tore Hauan, TSF5, Hvit, 1/2
1558 Ole Jacob Hegelund, Sort, 1/2
ECO D45: Semi-Slav: 5 e3

No comments:

Post a Comment